tin foil salmon

Χρόνος: 20′-25′ / Μερίδες: 4 / Κόστος: ≈ 11€

Ο σολομός είναι ένα υπέροχο, γευστικό, χρωματιστό, υγιεινό, γεμάτο Ω3 λιπαρά, ψάρι που κάνει καλό στην υγεία μας και μας βοηθάει να διατηρήσουμε την σιλουέτα μας .  Επίσης, δεν είναι απαγορευτικό από πλευράς τιμής.  Κάποιοι σερβίρουν τον σολομό σε «εξαιρετικές περιπτώσεις» γιατί θεωρείται μία «ακριβή» πρωτεΐνη. Εγώ πάλι πιστεύω ότι απλά δεν ξέρουν πώς να τον μαγειρέψουν.

Αν βρεις σολομό σε προσφορά ή σε καλή τιμή ή αν βρεθείς σε κάποιο από τα παρακάτω καταστήματα που σου λέω εδώ αγόρασε όση ποσότητα αντέχει η τσέπη — και η κατάψυξή σου — και δεν θα χάσεις.  Αντιδρά πολύ καλά στην ψύξη, μαγειρεύεται εύκολα και μπορείς να έχεις ένα υπέροχο γεύμα στο τραπέζι σου σε λιγότερο από μισή ώρα!

Εμένα μου αρέσει πολύ ο σολομός και έχω δοκιμάσει τους περισσότερους που πουλάνε στο εμπόριο (στις αλυσίδες supermarket, μικρότερα μαγαζιά σε διάφορες περιοχές και φυσικά στα MAKRO, LIDL, IKEA) και (πάντα για τα δικά μου γούστα) ο καλύτερος είναι του ΙΚΕΑ — 4 φιλέτα των 120 γρ. έκαστο σε μία συσκευασία — χωρίς αυτό να σημαίνει (σε καμία περίπτωση) ότι οι άλλοι δεν είναι καλοί.  Θαυμάσιοι είναι αλλά η γεύση του καθενός είναι σίγουρα ξεχωριστή. 

Τον μαγειρεύω με τρεις-τέσσερις διαφορετικούς τρόπους και θα τους μοιραστώ όλους μαζί σου ξεκινώντας από αυτόν:

Σολομός σε foil (αλουμινόχαρτο).

Σημείωση: Για να μην παρεξηγηθώ. Ο φρέσκος σολομός είναι μια χαρά και γευστικότατος, όμως,  για να πω την αλήθεια εγώ προτιμώ τον κατεψυγμένο για δύο λόγους πρώτον γιατί έχω πάντα στην κατάψυξη και δεύτερον όταν τον μαγειρεύω πιστεύω ότι μυρίζει λιγότερο «ψαρίλα» το σπίτι!.

Να θυμάσαι πάντα ότι αν μαγειρεύεις φρέσκο σολομό θα πρέπει:

(α) να χαράξεις με ένα κοφτερό μαχαίρι λίγο την πέτσα του και

(β) να ξεκινήσεις το ψήσιμο βάζοντας την πέτσα πάνω στην καυτή επιφάνεια του σκεύους σου πρώτα.

Για τον σολομό σε foil (αλουμινόχαρτο) χρειάζεσαι:

  • ½  κιλό αν είναι φρέσκος κομμένος σε δύο τεμάχια, αν είναι κατεψυγμένος όσα κομμάτια θέλεις εσύ αρκεί να αυξήσεις (ανάλογα) τα παρακάτω υλικά
  • 2 κουταλιές της σούπας φρέσκο βούτυρο (αγελάδας) σε λεπτά κομμάτια
  • 1 σκελίδα σκόρδο (ψιλοκομμένο)
  • 1 λεμόνι κομμένο σε πολύ λεπτές φέτες
  • 2-3 κλαράκια άνηθο – Αυτό προτείνει η συνταγή εγώ πάλι προτιμώ το estragon (έχω ξερό και πασπαλίζω μπόλικο πάνω από κάθε κομμάτι) ή φρέσκο σχοινόπρασο που έχω πάντα ψιλοκομμένο στην κατάψυξη. Μπορείς να βάλεις σέλινο, μαϊντανό, ginger, σελινόριζα (ότι έχεις και σου αρέσει καλύτερα).
  • ½ κ.κ. αλάτι (εγώ προτιμώ το χοντρό αλάτι)
  • Πιπέρι

Tip:  Έχω σε ένα μύλο ανακατεμένους κόκκους από κόκκινο, μαύρο, πράσινο και ροζ πιπέρι και τα χρησιμοποιώ πολύ συχνά όταν μαγειρεύω, δίνουν υπέροχη γεύση.

  • Προθερμαίνεις τον φούρνο σου στους 190°C.
  • Eν τω μεταξύ, κόψε δύο (ή τέσσερα αν έχεις συσκευασμένα φιλέτα) μεγάλα τετράγωνα κομμάτια αλουμινόχαρτο και,  τοποθέτησε κάθε φέτα σολομού στη μέση.
  • Μοίρασε, σε ίσα μέρη, τα υλικά σου πάνω από τα κομμάτια σολομού και τύλιξε (σφιχτά) με το αλουμινόχαρτο.

φωτ. Kelsey Kinser 2

  • Ψήνεις στον προθερμασμένο φούρνο για 10΄-12΄ λεπτά και ο σολομός σου θα αποκτήσει ένα απαλό ροζ χρώμα.
  • Αν ο σολομός είναι κατεψυγμένος έχεις δύο εναλλακτικές. Η πρώτη είναι να τον ξεπαγώσεις και μετά να τον βάλεις στο φούρνο και η δεύτερη να τον βάλεις κατεψυγμένο στο αλουμινόχαρτο αλλά θα υπολογίσεις, τουλάχιστον, ένα επιπλέον δεκάλεπτο για το ψήσιμο.

  • Ανοίγεις προσεκτικά του αλουμινόχαρτο, πρώτον για να μη λερώσεις το ταψί σου και δεύτερον γιατί το ζουμάκι που δημιουργήθηκε θα συνοδέψει το ψάρι σου.
  • Σερβίρεις και, ανάλογα με την προτίμησή σου, ρίχνεις το ζουμάκι που έχει μαζέψει το αλουμινόχαρτο από πάνω ή το σερβίρεις ξεχωριστά.

Τον σολομό σου μπορείς να συνοδεύσεις με ακατέργαστο (brown rice) ή άγριο ρύζι (wild rice) ή/και με μία ελαφριά πράσινη σαλάτα.

Επεξήγηση: κ.κ. = κουταλιά του καφέ

(H πηγή μου είναι: http://tiphero.com/tin-foil-baked-salmon/ αλλά πάντα προσθέτω ή αφαιρώ κάτι, κάνε και εσύ το ίδιο ανάλογα με τι σου αρέσει).

