Έχω δοκιμάσει πολλών ειδών μελομακάρονα.  Από τα διάσημα με το πολύ καρύδι της γιαγιάς μου της Εριέττας (που ήταν πολύ γλυκά, πολύ μελωμένα και με άπειρα καρύδια) μέχρι άλλα, διάφορα από ζαχαροπλαστεία γνωστά και μη, σπιτικά φίλων, συνταγές στο internet, από γιαγιάδες στο κοντινό μου περιβάλλον, τα αμέλωτα της Πάρου και, σε διάφορες παραλλαγές και δοκιμές με αλχημείες δικές μου.

Κανένα δεν με ικανοποιούσε.  Πότε ήταν πολύ μαλακά, πότε είχαν πολύ γαρύφαλλο  ή καρύδι, πότε παραήταν τραγανά, άλλοτε τρίβονταν και ήταν σαν μπισκότα. Μέχρι που ήρθε στη ζωή μου ο Άκης.  Ποιος Άκης; ο Πετρετζίκης φυσικά.  Λατρεμένος chef που εξηγεί τα πάντα με ένα μαγικό τρόπο, που τα κάνει όλα εύκολα και συναρπαστικά και όταν τελειώσεις με τη συνταγή ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να μη σου έχει πετύχει.

Τον είδα να τα φτιάχνει σε μια εκπομπή που είχε στην τηλεόραση (πρέπει να είναι 2 χρόνια), κατέβασα το video στο laptop, το πήρα στην κουζίνα και, μια και δυο, ξεκίνησα να φτιάχνω μελομακάρονα λέγοντας τον εαυτό μου «Χριστίνα, η τελευταία φορά που κάνεις μελομακάρονα είναι αυτή.  Αν δεν πετύχουν και τώρα ορκίσου, δεν θα ξαναδοκιμάσεις!»

Όχι μόνο πέτυχαν αλλά, όπου πήγα «κανισκάκι» με λιχουδιές, πήρα τρελά συγχαρητήρια και, μέσα μου, έλεγα «σ’ευχαριστώ Άκη, είσαι Μάγος!«.

Αυτό που με συνεπήρε στην συνταγή αυτή, εκτός του ότι μου φάνηκε εύκολη, ήταν ο τέλειος τρόπος που ο Άκης μελώνει τα μελομακάρονα.  Διαβάζεις τη συνταγή, βλέπεις το video και αποφασίζεις.

Θα μπορούσες να ψάξεις και να βρεις τη συνταγή, είναι εύκολο αλλά είπα να σε διευκολύνω αντιγράφοντας (ακριβώς όπως την περιγράφει ο Άκης) τη συνταγή εδώ, στο δικό μου blog για να την βρίσκω και εγώ εύκολα.

Είναι τέλεια σου λέω, τέλεια!

Για 80 (περίπου) κομμάτια χρειάζεσαι:

Για το σιρόπι

  • 500 ml νερό
  • 800 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική
  • 150 γρ. μέλι
  • 3 stick κανέλας
  • 3 ολόκληρα γαρύφαλλα
  • 1 πορτοκάλι κομμένο στη μέση

Υλικά – μείγμα 1

  • 400 ml χυμό πορτοκαλιού
  • 400 ml σπορέλαιο
  • 180 ml ελαιόλαδο
  • 50 γρ. ζάχαρη άχνη
  • 1/2 κ.γ. γαρύφαλλο
  • 2-3 κ.γ. κανέλα
  • 1/4 κ.γ. μοσχοκάρυδο
  • 1 κ.γ σόδα
  • 2 πορτοκάλια ξύσμα

Υλικά – μείγμα 2

  • 1 κιλό αλεύρι γ.ο.χ.
  • 200 γρ. σιμιγδάλι ψιλό

Για το τέλος

  • Μέλι για πασπάλισμα (προαιρετικό – εγώ δεν βάζω)
  • Καρύδια (τουλάχιστον 150 γρ.) χοντροκομμένα

Διαδικασία:

Για το σιρόπι

  • Βάζουμε τα υλικά για το σιρόπι, εκτός από το μέλι, να βράσουν.
  • Σημειώστε ότι πρέπει να ξεκινήσουμε το σιρόπι 3 – 4 ώρες πριν αρχίσουμε να φτιάχνουμε τα μελομακάρονα για να προλάβει να έχει κρυώσει όταν βγουν τα μελομακάρονα μας από το φούρνο.
  • Μόλις το σιρόπι πάρει μια βράση αποσύρουμε από την φωτιά και προσθέτουμε το μέλι. Ανακατεύουμε και αφήνουμε το σιρόπι να κρυώσει.

Για τα μελομακάρονα

  • Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 190 βαθμούς.
  • Βάζουμε στη συνέχεια όλα τα υλικά του μείγματος 1 σε ένα μεγάλο μπολ και τα ανακατεύουμε με ένα καλό σύρμα.
  • Σε ένα δεύτερο μπολ ανακατεύουμε τα υλικά του μείγματος 2.
  • Προσθέτουμε το μείγμα με τα υγρά συστατικά στο μείγμα με τα στερεά και ανακατεύουμε πολύ απαλά με τα χέρια, για πολύ λίγο (το πολύ για 10 δευτερόλεπτα) για να μην κόψει το μείγμα.
  • Πλάθουμε τα μελομακάρονα σε ομοιόμορφο σχήμα (3-4 εκ. διάμετρο, 30 γρ. το κάθε ένα) και ψήνουμε για περίπου 20 – 25 λεπτά μέχρι να γίνουν τραγανά και να πάρουν ωραίο χρώμα.
  • Μόλις είναι έτοιμα, ρίχνουμε τα καυτά μελομακάρονα στο κρύο σιρόπι και αφήνουμε για 10-15 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια τα σουρώνουμε και τα πασπαλίζουμε με μέλι και καρύδια.
Tip: Προσοχή, η ζύμη για τα μελομακάρονα δεν θέλει πολύ δούλεμα γιατί θα βγει το λάδι και δεν θα είναι τραγανά ύστερα!

Πηγή:

