Έχω, και παλαιότερα, αναρτήσει συνταγή της Δέσποινας (την υπέροχη, γευστική caponata, «Η Caponata της Δέσποινας»), που με τιμά πολύ όταν μου επιτρέπει να χρησιμοποιήσω της ιδέες της για να αναρτήσω μια συνταγή της στο blog.Η φωτογραφία ήταν πολύ δελεαστική και, επειδή μου αρέσουν πολύ τα φρούτα του δάσους, η μαρμελάδα αυτή είναι ότι ακριβώς έψαχνα.  Ζήτησα τη συνταγή και την άδεια να την αναρτήσω. Μου έδωσε μεγάλη χαρά με την άμεση ανταπόκριση και ιδού.

H περιγραφή της συνταγής, δια χειρός Δέσποινας, έχει ως εξής:

 

Είχα περίπου μισό κιλό ανάμεικτα μούρα, μύρτιλλα, ράσμπερις, και φράουλες! Κι ένα πορτοκάλι σαγκουίνι που είχαν όλα περισσέψει από το γεύμα με τα παιδιά. Δεν καταναλώθηκαν τότε και φοβήθηκα μη μου χαλάσουν. Όποτε έβαλα τα μπέρις όλα σε μια κατσαρόλα με ένα φλιτζάνι ζάχαρη, και τα άφησα 10 λεπτά να ρουφήξουν τη ζάχαρη. Έριξα λίγο αλάτι, το ξύσμα από το σαγκουίνι, και το μέσα του πορτοκαλιού κομμένο σε κυβάκια. Άναψα το μάτι και όταν πήρε βράση, χαμήλωσα και το άφησα να σιγοβράσει για περίπου 20-25 λεπτά. Το άφησα να κρυώσει κι έτοιμο. Για να πω την αμαρτία μου, με το μάτι την έβαλα τη ζάχαρη, άλλα ήταν περίπου ένα φλιτζάνι.

Πες μου τώρα, αυτή η συνταγή, έτσι γλυκά και τρυφερά που είναι γραμμένη δεν σε κάνει να θέλεις να πας στην κουζίνα κατευθείαν? Αν δεν έχεις φρέσκα μούρα, μύρτιλλα, ράσμπερις, και φράουλες θα βρεις κατεψυγμένα στα supermarkets. Άμα φτιάξεις την μαρμελάδα αυτή θα την φας με φρέσκο ψωμάκι ή φρυγανιές στο πρωινό, θα την βάλεις στο γιαούρτι ή την pasta flora αλλά, με αυτήν θα γεμίσεις τα donuts στην πανεύκολη συνταγή που σου είχα δώσει πριν λίγο καιρό, δες εδώ: Σπιτικά donuts

Είχα, τότε, γράψει για την Δέσποινα:
Η Δέσποινα (Παυλή) είναι μία φίλη από το facebook. Γνωριστήκαμε (μέσω chat) τότε, εκείνες τις υπέροχες «Μέρες Ραδιοφώνου«, όπως θέλω να τις θυμάμαι.
Μία υπέροχη περίοδο της ζωής μου όταν, συνταξιούχος πια, ανακάλυψα μετά από την προτροπή του αδελφού μου, την μαγεία του ραδιοφώνου.  Στο OnAir24 έκανα, για δύο ώρες κάθε μέρα, μία εκπομπή με απ’όλα.  Πολλή ελληνική, κλασσική και ξένη μουσική μαζί με συμβουλές, συνεντεύξεις, μαγειρικές, λίγο – φίνο – κουτσομπολιό,  σχολιασμό της επικαιρότητας αλλά και που να πας, που να φας, τι να δεις τι να ακούσεις…  Μια μαγευτική, για μένα, διετία που χαράχτηκε στην ψυχή, στην καρδιά και στο μυαλό μου και που δεν θα ξεχάσω ποτέ.
Τότε λοιπόν, η Δέσποινα, που ζει στην Αμερική, φίλη της Πόπης (Wallick), μας άκουγε από τα ξένα, και, μας έστελνε νέα, σχόλια, ευχές, ευχαριστίες και συχνά συχαρίκια.
Αγαπηθήκαμε από απόσταση και, από τότε, επικοινωνούμε συχνά με την ελπίδα, κάποτε, να τα πούμε και “μουρ-to-μουρ!”(face-to-face) όπως έλεγε ένας φίλος από τα παλιά.
Η Δέσποινα είναι μία επιστήμονας (της NASA, παρακαλώ) που λατρεύει τα λουλούδια και τα ταξίδια, περπατάει καθημερινά και με θρησκευτική ευλάβεια, αγαπά το καλό φαγητό, απολαμβάνει το καλό κρασί, λαχταρά την Ελλάδα, είναι μία γυναίκα φιν-φον που στρώνει τέλεια τραπέζια και μαγειρεύει συγκλονιστικά.
